کشته شدن یک شهروند بلوچ و بازداشت یک نفر دیگر در تیراندازی نیروهای مبارزه با مواد مخدر کرمان

0
11

در پی تیراندازی نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به یک خودروی تویوتا در محور بم به زاهدان، یک شهروند بلوچ کشته و یک نفر دیگر زخمی و بازداشت شد. همچنین خانواده فرد جان‌باخته اعلام کرده‌اند که تاکنون پیکر وی به آنان تحویل داده نشده است.

به گزارش شبکه اسناد حقوق بشر بلوچستان، بامداد روز دوشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۵، با تیراندازی نیروهای مبارزه با مواد مخدر در محور بم به زاهدان، یک شهروند بلوچ کشته و یک نفر دیگر پس از مجروح شدن بازداشت شد.

هویت شهروند جان‌باخته «واحد شهنوازی»، ۶۸ ساله، فرزند ملا جلال، متأهل و دارای هشت فرزند و هویت شهروند زخمی و بازداشت‌شده، «فرامرز شهنوازی» (حسین‌زهی)، ۴۵ ساله فرزند نواب، متأهل و دارای سه فرزند، هر دو اهل منطقه بازار مشترک زاهدان احراز شده است.

نیروهای مبارزه با مواد مخدر کرمان در محدوده شهرستان بم به سوی خودروی تویوتای قرمز این دو شهروند که در حال حرکت به سمت زاهدان بودند، تیراندازی کردند. این خودرو پس از اصابت مرمی گلوله به چرخ‌ها و باتری متوقف شده است.

بر اساس اعلام منابع، در جریان این تیراندازی واحد شهنوازی بر اثر اصابت مرمی گلوله جان خود را از دست داده و فرامرز شهنوازی نیز زخمی شده و توسط نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر بازداشت شده است.

به گفته منابع آگاه، فرامرز هم‌اکنون در بازداشتگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمان نگهداری می‌شود و خانواده وی تاکنون موفق به ملاقات با او نشده‌اند. همچنین از وضعیت جسمانی و شرایط نگهداری وی اطلاعاتی در دست نیست.

نزدیکان این دو شهروند گفته‌اند که هنگام مراجعه خانواده برای تحویل پیکر واحد شهنوازی، یکی از مسئولان با نام «علی حجت‌نیا» به آنان اعلام کرده است که در جریان این حادثه و آنچه «درگیری و تبادل آتش» عنوان شده، دو مأمور نیز کشته شده‌اند و به همین دلیل پیکر او تحویل خانواده نخواهد شد.

خانواده فرامرز شهنوازی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وی، اعلام کرده‌اند که تاکنون هیچ‌گونه اطلاع رسمی درباره پرونده، محل دقیق نگهداری و وضعیت سلامت او دریافت نکرده‌اند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here